dinsdag 22 oktober 2019

Dag 5: vol met tricks ánd treats!


Te weinig slaap en dat merk ik vandaag.... gelukkig kunnen we in de ochtend rustig aan doen, pas om 4 uur verwacht Mickey ons voor zijn feestje. Tenminste, dat was het plan.... 

We liggen al vroeg in het zwembad... wat een luxe is dat toch...  zelfs al schijnt de zon niet echt, het is wel warm.


Vandaag is het óók 21 oktober en dus Back to the Future dag.... Milan ontdekt online dat er vandaag een speciale Funko Pop uitkomt bij de Hot Topic, een Marty McFly.... tja.... wat doe je dan....  

Dus rond 10 uur toch in de auto en naar de Florida Mall. We scoren de Funko en halen daarna een Pumpkin 🎃 shake bij de Shake Shack.... echt een aanrader!

Dan toch ook maar even langs Mikes Comics als we er toch zijn...  en rijden we ‘even’ voor koffie en lunch langs de Target. Ik merk dat ik moe ben (gebroken nachten hakken er in haha) en Milan vindt dat ik ‘heel misschien’ maar even moet slapen....  Daar heb ik nog een uur voor, voordat we moeten vertrekken. Hij is vast bang dat ik anders te vroeg weer weg wil van Mickey’s feestje....hij wil tot het einde blijven!

Om 3 uur ben ik weer wakker en is het tijd om te gaan....  we moeten eigenlijk tanken en op elke hoek zit een pomp maar toch ben ik niet scherp en rij ik alles voorbij... dan sta ik ook nog ‘ineens’ op een medewerkersparkeerplaats bij Disney ( verkeerde afslag)  én staan we daarna heel lang stil om $25 parkeergeld te mógen betalen en ben ik er wel een beetje klaar mee. Misschien is het toch omdat ik vandaag nog steeds geen koffie heb gehad 🤯

Maarrrrr.... we zijn er!



We doen trammetje en dan de boot vandaag...



Als eerste even naar de Starbucks voor een extra sterke Venti Iced Coffee ... zo daar knapt een mens van op 🤪





We lopen echt direct tegen de kleine parade aan... altijd leuk...


Dan door naar de attracties..... gaat vlot! We doen (ik voor het eerst!) Space Mountain, Seven dwarfs mine train, it’s a small world snel achter elkaar.




Dan merk ik dat ik lunch heb overgeslagen doordat slapen de voorkeur kreeg (keuzes maken).... Milan wil maar 1 ding eten, heeft alles van te voren uitgezocht.... de Lotso Burger....  iets met bacon en jelly.... verrassend maar smaakt goed!




Dan is het donker en zie je pas goed hoe mooi het park is met Halloween.






We beginnen met wat Trick of treat, overal waar in het park deze ‘signs’ staan kun je snoep halen. Heel efficiënt ingericht, en leuk ook dat je soms door attracties loopt zoals de Monsters Inc Laugh Floor. Ze staan dan zelfs bij de ingang en de uitgang snoep uit te delen dus je krijgt 2x!  Ze hebben een goede sponsor aan Mars!



Later thuis blijkt dit de opbrengst.... ☺️😱


We zien een Halloween show bij het kasteelmaar die wordt halverwege afgebroken, geen idee waarom....  daarna is het tijd voor nog wat attracties, we zien 2 keer de parade (per toeval) en natuurlijk het vuurwerk!






Normaal gesproken mogen volwassenen in Disney niet verkleed maar vandaag juist wel... ik heb veel perfecte kostuums gezien (en ook veel missers haha) maar één vond ik echt gaaf.... zoon was Aladdin, dochter Jasmine en papa ... het tapijt... echt hilarisch ....




We doen later op de avond nog Haunted Manson en Pirates of the Carribean en zien nog een laatste stukje van de show van 12 uur bij het kasteel.





Dan zit het erop... rond 1 uur rijden we weer richting huis en gaan we toch nog even tanken... ook spannend zo na middernacht maar volgens Milan ‘beter safe than sorry’ en hij heeft gelijk ... Als we thuis zijn is het in Nederland ochtend dus wensen we iedereen een goedemorgen, Milan sorteert het snoep en dan gaan we lekker slapen 💤 



Als bonus.... de bewegende beelden van vandaag


4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke lange dag en leuke avond in MK. En de snoepvoorraad is weer aangevuld, ideaal die avondjes.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere Disney dag. Leuk om een keer mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf gaaf. Vorig jaar MNSSHP gedaan en lekker veel snoep gescoord

    BeantwoordenVerwijderen